Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Hvad kan Sundplejen tilbyde?

Sundplejen tilbyder personligpleje og praktisk hjælp i hjemmet herunder også rengøring. Ydermere kan Sundplejens dygtige medarbejdere varetage delegerede sygeplejeopgaver for den kommunale sygepleje.

Sundplejen lægger stor vægt på at skabe tryghed, forudsigelighed og medbestemmelse i din hverdag. Vores medarbejdere har en høj faglighed, som arbejder med den enkelte borger i centrum. Vi kan tilbyde stabile, fleksible og omsorgsfulde medarbejdere, som udviser engagement og empati.

Hos Sundplejen har du også mulighed for at tilkøbe dig ekstra ydelser. Det kan være ekstra rengøring, vinduespudsning eller hovedrengøring. Det kan også være et ekstra bad, følgeskab til frisør, fodplejer, sygehus eller læge.

Hvad koster privat hjemmepleje?

Privat hjemmepleje er gratis så længe du er visiteret af din kommune

Mange ved ikke at de kvit og frit kan skifte fra den kommunale hjemmepleje til en privat hjemmepleje uden selv at skulle betale ekstra.

Hvordan skifter jeg fra kommunal til privat hjemmehjælp?

Tildeling af hjemmehjælp og flytning til privat hjemmehjælp hos Sundplejen kræver i begge tilfælde, at du kontakter visitationsafdelingen i din kommune.

Så let skifter du til Sundplejen

  • Kontakt visitationen i din kommune
  • Bed om at Sundplejen skal være din fremtidige leverandør
  • Du kontaktes af Sundplejen inden opstart

Vi kommer naturligvis gerne til et uforpligtende møde omkring din hjælp, og om det vi kan tilbyde.

Kontakt os på telefon (+45) 22 97 97 15.

Hvis jeg har brug for mere hjælp udover det visiterede, kan jeg så tilkøbe ekstra hjælp?

Ja. Fordelen ved at vælge en privat leverandør er at du kan tilkøbe mere hjælp end det du er visiteret fra kommunen.

Hos Sundplejen tilbyder vi en lang række af tilkøbsmuligheder.

Se disse ved at trykker HER

Kan jeg vælge Sundplejen til kun rengøring eller til kun pleje?

Ja. Som borger har du frit valg på både din pleje og din rengøring.

Det vil sige at du sagtens kan have Sundplejen til at hjælpe dig med din pleje, og kommunen til at gøre rent. – Eller omvendt.

Er det en fast hjælper jeg får?

Hos Sundplejen gør vi alt for, at det er den samme hjælper der kommer hver gang. Dette så du bedst muligt, kan føle dig i trygge og vanlige hænder.

Ydermere kan Sundplejen prale med at have et meget lavt sygefravær hvilket er med til at Sundplejen kan sikre et genkendeligt ansigt hos dig.

Vores medarbejdere skal dog af og til have fri og holde ferie, hvorfor der kan være gange hvor hjælperen er en anden.

Hvor tit får jeg rengøring?

Hyppigheden og omfanget af rengøringen afhænger af hvad du er visiteret til af din kommune. Sundplejen har ingen indflydelse på dette, men det vil altid være muligt at tilkøbe yderligere rengøring.

Hvornår kommer min hjælper?

Det er den enkelte kommune som fastsætter “Besøgsvinduet”. – Som hovedregel er det  +/- 1 time.

Langt de fleste gange kommer Sundplejen til aftalt tid, men der kan ske uforudsete og akutte situationer hos andre borgere som gør at vores medarbejdere kan blive forsinket.

Når jeg skal have gjort rent, skal jeg selv anskaffe moppe/spand/etc?

Rengøringsartikler og støvsuger skal borgeren selv anskaffe. Hvis der er artikler eller remedier som ikke overholder arbejdsmiljøloven vil medarbejderen anvise og vejlede dig i indkøb af disse.

Der er mulighed for at vores rengøringspersonale kan medbringe moppe og spand. – dette aftales direkte med dig.

I hvilket tidsrum kan jeg kontakte kontoret?

Kontoret har telefontid mandag til torsdag fra kl. 08.00- 16.00.

Fredag fra 08:00 til 15:00

I kontorets lukketid får du fat på en udkørende hjælper, som vil give beskeden videre til kontoret dagen efter.

(+45) 22 97 97 15
info@sundplejen.dk